Na, akkor válasszunk egy pasit!

 

Az internet viharosan romló világában, akár egy húspultnál válogatva keressük a hozzánk valót.

Mára így néz ki a párválasztás.
Regisztráció. Kor, súly, sport, hobbi, hajszín, alak és ehhez hasonló kritériumok határán próbálunk eligazodni egy olyan világban, ahol csak az érzelmek és a szív tud igazából dönteni.

25519881_1519549841425532_661714023_n

Eléggé kényes és aktuális témát tűzött a tolla végére PÁLFALVI DOROTTYA író és rendező NETRANDI című darabjában.

Tette mindezt azért, hogy ha nem éreznénk át eléggé, napjaink párkapcsolati drámáját, akkor görbetükörrel nyissa fel a szemünket és adjon erről az álságos világról kritikus képet.
E köré az egyetlen – de nagyon magvas – gondolat köré csavarta fel a történetet zseniálisan életszerű művében.
Olyannyira életszerű, hogy magunkat, saját kínjainkat látjuk viszont, az ezzel kapcsolatos összes álságos hazugságunkkal együtt.
Hazudunk, a másiknak és magunknak is.
Hazudunk, akár ha egy paraván mögül beszélnénk a másikhoz, kihasználva azt, hogy az internet virtuális világában, soha nem láthatjuk a másik igazi arcát, ha ő ezt nem szeretné.

25555691_1519549624758887_1738967192_n

Maja – jut eszembe a megfelelő szó – káprázat.

Ebben élünk és létezünk. Úgy, hogy közben a média hazugságszirupot csepegtet belénk az ereinken keresztül, a lelkünk legféltettebb területeire.
Látjuk és tapasztaljuk, hogy aki nem tökéletes testű és gazdag, vagy divatos, az nem juthat előre a párválasztásnál.
Belénk verték, hogy a „jó nő, vagy férfi”, csak hibátlan testű, izzadságtól és egyéb dolgoktól mentes, gazdag, steril és mindig nett szereplő lehet, mert ha nem, az nem tökéletes.
Sőt, alávaló és elitélendő!

25497212_1519549904758859_1105146243_n

Az emberi értékek, úgy is, mint megértés, szeretet, emberség, teljesen háttérbe szorultak és kínossá váltak.

Könnyű, felületes és érzelemmentes kapcsolatokat gyártunk, mert az igazi érzelmek félelmetessé váltak és elriasztja a mai kor trendi emberét.
Nem vagyunk, csak vagyogatunk. Magányosan, körbe véve magunkat, a megszokások és a sematikusság félelmetes bástyáival.
A történet, korunk abszurditása, tele iróniával és öniróniával, betekintést engedve oda, ahová senki sem szeretné beengedni a másikat.
És innen kezdve nem is tudja a néző, hogy komédiát néz, vagy véres drámát. De mindegy is, muszáj végig nevetni.

25519769_1519549591425557_38928964_n

A szereplők tökéletes alakítása, a hétköznapi párválasztás rejtelmeibe kalauzol el bennünket, röpke egy óra alatt.

25551693_1519549854758864_101477971_o

KISS ERIKA – zseniálisan alakítja a nőt, aki megfelelési kényszerek között, tétován és önbizalomtól mentesen él. Megmutatja nekünk az egész érzelmi arzenált. Fájdalommal, elhagyatottsággal küzd, majd szemünk előtt megjelenik, a tökéletes nő, aki a jó látványtervével, bárkit lesöpör a színpadról. Hatalmas váltásokra képes, tele humorral, öniróniával. És közben húsbavágóan érezzük, hogy az idő kegyetlenül halad, és újra meg újra át kell verekedni magát, a kor támasztotta korlátokon.

25555601_1519549848092198_1203971198_n

A férfi – SIMON ATTILA. Elképesztő meggyőző erővel hozza a figurát, a blazírt, napi rutinban megfáradt pasit, aki minden érdeklődés nélkül, nagykanállal eszi a nőket, s maga se tudja keres-e valakit. A mai kor férfija – telve a filmekből kottázott és kölcsönzött önbizalommal, aki ugyanúgy szorong a macsó szerepben, mint a nő a bombázóéban.

25488963_1519549768092206_1106898472_n

De mint az életben, itt a színdarabban sem úgy történnek a dolgok, ahogy a szereplők várnák.
Mindegy mit diktál a kor szelleme, elsősorban emberek vagyunk. Emberek, akik szeretetre, társra vágynak és a humor szemüvegét magukra öltve, kinevetve a képtelen helyzeteket, végül egymásra találnak. Legalábbis egy kis időre.

25551670_1519549868092196_1502523519_o

TALJÁN VIOLETTA – rövid epizódszerepe ellenére nagyszerűen hozza a blazirt, mindent és mindenkit unó pincérlány figuráját Céltalanul lézeng ő is a kávézó világában, valami elérhetetlen, nemlétezőre vágyva.

A darab lebegtetve ér véget, hogy legyen min rágódnunk hazafelé menet.

25555297_1519549654758884_1028519570_n

A függöny legördül és mi elgondolkodhatunk, nevetéstől könnyes szemmel, vajon mi nem így élünk? Nem éltünk át már hasonlót?
De igen, csak a színészeken tudunk nevetni, míg önnön gyengeségeinket, inkább elfednénk, ha lehet.
Ébresztő mű.
Ébresztő előadásban, ahol a színészeknek, a legjobbat kell kihozni magukból, hogy ne rettenjünk meg, hanem nevessünk. Érzéseiket a bőrünkön érezzük.
Az író Pálfalvi Dorottya, művészeti és rendezői életfelfogása az, hogy ráérünk majd otthon, vagy napok múlva rádöbbeni a lényegre.
A lényegre, hogy nem tudjuk lemosni magunkról az előadást és annak keményen igaz mondanivalóját, de meghagyja a szabadságot, hogy mindenki annyit fogadjon be belőle, amennyit akar.
Aki akarja, annak egy vígjáték. Aki akarja, elmélyülhet benne, és felfejtheti korunk emberi drámáját.
De mindenképpen őszinte érzelmek felé indítja el a nézőket.

szöveg Régeni János
emtévé