Mi a baj az oktatási rendszerrel?

 

Szerintem ha mindenki képes lenne lekattanni a sztereotípiákról, és szabad lélekkel nézné ezt a kérdést, akkor azonnal fölismerné, hogy az iskolarendszer minden fajtája a mindenkori hatalom manipulációs eszköze, aminek a világon semmi köze sem a tudás, sem a műveltség megszerzéséhez.

Viszont az iskolákban azt tanulják meg a gyerekek, amit a mindenkori hatalom akar, hogy tudjanak.

Fölösleges szarságokkal azért tömik tele a fejüket, hogy ne maradjon idejük gondolkodni. Persze, van jó tanár is, de az emberként jó, és emberként minőség, szuverén lényként, és semmi köze az oktatási rendszerhez, legfeljebb szenvedő alanya. Aki valóban művelt – ez is szubkultúra kérdése mit tekintünk műveltségnek – az a tudását, műveltségét nem az iskolában szerezte. Még akkor sem, ha ott kapott valaminek az elolvasására impulzust.

Amit tutira nem tanítanak meg semmilyen iskolában az a gondolkodás képessége és az összefüggések közötti felismerések megtétele.

Valamint nem tanítják meg a természet nyelvét, a természet törvényeit, és egyáltalán az életet. Vegetálni tanítanak egy szűkre szabott térben, amiről azt hazudják, hogy társadalmi keret.

Valóban voltak tudósok, és nagy gondolkodók által alapított iskolák, amelyek elég nagy ismeretet tártak azon nagyon kevesek elé, akik fogékonyak és nyitottak voltak a befogadására. De most nem erről beszélgetünk.

szöveg Pálfalvi Dorottya
emtévé