Tündérország festőnője

 

Nézem a képeket. Csudálatos mesevilág, minden táncol, repül, táltosok, madarak, gyönyörű arcok, mesebeli színek, minden olyan szép rajtuk, harmonikus, életörömmel, energiával töltve, ami átsugárzik mindenkire, aki nézi. Minden ecsetvonásban benne van az élet, a hagyományok tisztelete, a régi korok üzenete, hogy milyen szép, méltósággal élni.

julia3

DÁVID JÚLIA festő, krónikás és üzenethordozó. Krónikásnak abban az értelemben nevezem, hogy arról tudósít, hogyan lehetne szépen, szeretetben élni. Festményei az ősök üzenetét hordozzák, a Haza, a Föld, szeretetét, a Világ mindenségben való egységét akarja átörökíteni.

6676_134694463398469_1245427966_n

emtévé Kiket tekintesz szellemi, lelki, és kiket fizikai értelemben őseidnek?

Dávid Júlia Amióta a szellemi világgal foglalkozom, azóta nem szeletekben nézem ezeket a dolgokat. Annak a híve vagyok, hogy ami a nagy merítésben benne van, azt tárolom magamban. Kicsiben benne van minden egy emberben, ami a világmindenségben. Erdélyben, Székelyföldön nőttem föl, az ottani világ, amit gyerekkoromban láttam, megfigyeltem, mély nyomot hagyott bennem. A szellemiséget Erdélyből hoztam, de a látásom, hogy jártam a világot, kitágult. Fölfedeztem, hogy más kultúrákban is megtalálható az az őstudás és motívumkincs, amit erdélyből hoztam magammal. Elsősorban a keleti kultúrákban köszönt ez vissza. A törököknél sok hasonlóságot fedeztem föl, nagyon sok olyan népművészeti tárgyat láttam, ami hasonlít a székely népművészeti motívumkincshez. Akkor jöttem rá, hogy ez a népcsoport egy gyökérből táplálkozik, nagyon nagy rokonságot vettem észre. Tizennégy évig éltem és festettem Törökországban. Az lepett meg ott a legjobban, hogy az ősi Hun kultúrával találkoztam. Ők a Hun szellemiséget tartják fontosnak. A magyarság és a türk népek között nagyon szoros rokonság van zenében és motívumokban egyaránt.

002

004

emtévé Honnan gyűjtöd a gazdag motívumkincsedet?

Dávid Júlia Azok a motívumok amiket a magyar díszítő művészet megőrzött, az ősteremtésről szólnak. A magyarság volt az a népcsoport, aki a leginkább vissza tudott nyúlni az ős teremtés szimbólumokhoz. Tulajdonképpen szakrális geometriára épül az egész, a rovásírás is. Meg lehet nézni hogyan ábrázolták a kozmológia jelképeit, a bolygókat, csillagokat, a Napot, a Holdat. A szárnyas Nap, ami jelen van a Suméroknál is, vagy a Vénusz csillag jelképe rengeteg kopjafába bele van faragva. Az egyetlen őshitű vallás rendszer alapja az Ősanya mítosz. A Tündér Ilonáról, Boldogasszonyról szóló mesékben, a nőiség jelentős erővel bír. A csángóknál Babbamária kultusz volt, és az atya mellett mindig ott volt az anyaminőség. Az egész Univerzumot a nőiség járja át, a befogadás, a szeretet energiája. A szakrális eredetű őstudat, befogadó és kiáramoltató minőségű volt, amire később rápakolták a dualitást. A régi ősvallásban nem volt dualitás, csak kiáradó szeretet.

18021_107171876150728_668510268_n

21131_107173319483917_358001189_n

475260_120271634840752_1669417068_o

emtévé A vizuális művészet és a zene az a nyelv, amit a világon mindenütt megértenek, mert érzésekre hat. A te képeid is erős érzelmeket váltanak ki az emberekből. Jó az, ha ekkora hatással van egy művész a közönségére?

Dávid Júlia Hogyne! És az a legérdekesebb, hogy az emberek elgondolkodnak a képeimen. Van akibe dogmatikusan bele volt nevelve a finnugor elmélet és pont a képein hatására elgondolkodott, hogy sokkal gazdagabb a kultúránk, mint amit eddig feltételezett. A zenével és a képzőművészettel sokkal erősebb változásokat lehet előidézni, mintha odatolnál egy könyvet valaki elé, hogy olvasd el, ezt talán könnyebben befogadja. Itt sokkal sűrítettebben van jelen, az információ. Egy esztétikai megjelenésben látja és emiatt befogadóbb. Sokszor megkérdezik, hogy hol vannak a források. De amikor a szívével néz valamit, akkor nem kérdezi hol vannak a források, mert érzi a kép igazát. Mikor látja az ősi multat, a szívével képes befogadni a nagyon távoli népektől hozott tudást. Nem vagyok megosztó művész, nem osztom meg a közönségemet, mert nem megyek senki ellen. Ha írnék hozzá egy kiélezett szöveget ami ledegradál, az biztos indulatokat váltana ki. De én nem ítélkezek, soha! Szépséget festek amit nem nehéz befogadni, mert a szívre hat. Ez információ áradás mindenki irányába. Megmutatom hogy milyennek látom a világot. Egyszerűen megmutatom.

szekely-taltoslany-40x50-akril

taltos-dobbal

taltos

tunderjatek

emtévé Én úgy gondolom, hogy nagyon jó dolog, hogy különböző népek vannak a Földön, különböző kultúrákkal, mert ettől színes a világunk, és ha a kultúrák gyökereit elemezgetjük, vagy hasonlítjuk össze, mindben megtaláljuk a közös pontot. Minden ősi kultúra Istenről mesél, és a világ összefüggéseit, rendjét mutatja, tanítja a maga eszközeivel. A mai művészetnek mi a szerepe szerinted?

Dávid Júlia Az kéne, hogy felhívja a figyelmet, hogy min kell változtatni. Azt kellene tükrözni a művészeti alkotásoknak, hogy szeretettel fordul az alkotó a teremtéshez. Ez alázat nélkül nem megy. Az is fontos, hogy felhívjuk a figyelmet, hogy mi nem működik, mi nem jó, viszont ha a szépet tárjuk a közönség elé, akkor a jónak adunk energiát. Ha a sötét oldalt mutatja be valaki, akkor sötét erőknek adja az energiát. Pont abba a csapdába esik bele, amit a háttérhatalom előkészít, hogy melyik aknára lépj rá. Azt tapasztalom, a kiállításaimon mindig annál a képnél állnak meg a legszívesebben, ami elhozza a belső fényt a lelkükbe. Amiből töltekezni tudnak. Ezek kivetülések. Amit közvetítek, azzal fogom szembetalálni magam. Ha egy szép, fénnyel teli, rendezett, kiegyensúlyozott kompozíciót festek, aminek a közepében benne van a teremtés motívum, abból tudnak töltekezni. Ezt kellene sugallni minden nemzetnek és akkor összeérne ez a pozitív megerősítő üzenet, ami feltölt energiával és előre visz.

47974_107170606150855_1317845096_n

59246_107170389484210_1249105317_n

529635_107172216150694_113682473_n

emtévé Mit gondolsz a globalizáció mindent összemosó egyenműanyagélet szellemiségéről?

Dávid Júlia Teljes mértékben romboló! Az a legnagyobb veszélye ennek, hogy az emberek a természettől teljesen el vannak zárva. Az ősforrástól, és ez óríási károkat okoz szellemileg. Mentálisan egy sötét alagútba tereli az emberiséget, amiből nincs kiút. Ha elzárják a kapcsolatot a Teremtővel, akkor egy elszigetelt kiszolgáltatott létforma, a megsemmisülés felé terelik az embereket. Akik ezt hagyják, mert nem ismerik fel, elveszítik a visszakapcsolódási képességüket, amivel vissza tudnának jutni a forráshoz. Ez fokozatosan mentális, lelki, fizikai károsodáshoz vezet. Amikor egy önmagát is fenntartó természetes rendszerből kiemelnek, annak drámai következményei vannak! Ebben fetrengünk, és ha nem teremjük meg magunknak a saját benső világunkból, az erőt – mert csak onnan tudunk már táplálkozni – akkor elvesztünk. A globalizáció azt akarja elhitetni, hogy egyszer élsz, egyél, igyál, tolakodj, harácsolj! Az emberek pedig félelemből belelépnek ebbe a csalitba mert nem tudják, hogy a lélek és a szellem örök.

12399_107177256150190_916643492_n

537094_107177166150199_2083996578_n

emtévé Hogyan tud ma egy művész a közönségére találni? Hogyan tud egyáltalán eljutni a közönséghez?

Dávid Júlia Különböző módokon. A legjárhatóbb út, ha kitartó, és a legőszintébb benső hangot követi, mert akkor hiteles lesz és el lehet jutni egy olyan táborhoz, aki fogékony erre. Nem szabad váltogatni az üzenetet. Nem lehet átállni egy másik oldalra, mert ott több pénzt kap valaki. Hitelességet az ad, ha amit az alkotásaiban kifejez a művész, az a belső lényéből fakad. Az őszinte hitéből. Nem forgtaja a köpönyegét. Annak sok buktatója van. Ideig óráig lehet ebből sok pénzt húzni, de utána szerintem nem tud az az ember tükörbe nézni, aki ezt megteszi. Nem szabad olyan támadható felületeket adni, hogy politikusok, hitetlen pénzemberek a szponzorok, akinek kiszolgáltatott lesz. Szívből jövő, szeretetet árasztó munkákat kell csinálni, és ez megtalálja azt a közönséget, aki befogadó a tisztaságra, az értékre, a hitelességre.

012

emtévé Járod a világot. Hol a legbefogadóbbak az emberek?

Dávid Júlia Nincs ez országhoz kötve. Erdélyben és a törököknél is óriási a befogadó készség mindenre, ami szép. Magyarország sokkal zártabb. Itt az emberek be vannak gubózva. Székelyföldön több életkedv van az emberekben. Együttműködnek egymással, nincsenek elszigetelve. Itt pesszimizmus, kilátástalanság uralkodik. Másutt nincs ez a fajta kizsákmányolás. Itt mérhetetlen az önzés és a félelem. Az emberek meg vannak keseredve. Amikor a magot elveszíti egy nép, akik az információ őrzői voltak, mert a mindenkori hatalom likvidálta az igazi szellemi vezetőket, nincs aki tanítsa a világ rendjét. A gyökértelenség, tartás nélküliséget eredményez. Az anyagba süllyedés hatalmas veszély! Amikor a szellemiséget fizikai síkra cseréljük, és anyagban mérjük az értéket, ott vége van mindennek. Ebből a csapdából nem lehet kikeveredni. Drága holmik birtoklásában mérik az értéket meg az életminőséget. De hány embernek adnak szeretetet? Nem a Jóisten számoltat el a végén, hanem mi saját magunkat!

10344415_339305776270669_4522738187735659763_o

11201906_377192845815295_5488478327149080549_n

emtévé A gazdag országokban nyitottabbak vagy zártabbak az emberek a szellemi értékekre?

Dávid Júlia Ott van a nagyobb befogadás, ahol képesek lelki közösséget érezni a másik lelkiségével. Az egyszerű székely bácsi megveszi a képemet esküvőre a lányának, az itteni milliomos kimegy nyugatra és vesz valamit, amivel villogni lehet. Volt olyan ember, aki elment túlórázni, hogy meg tudja venni a festményemet.

egi-jelek

eletfa-pavakkal

emtévé Szerinted mitől boldog egy ember?

dj-szembe

Dávid Júlia Ki mitől? Szerintem egy boldog párkapcsolat fontosabb, mint hogy legyen pénzem, Julcsikám, mondom magamnak szegény lány vagy, de szeretnek, úgyhogy kussoljál, és ezzel lenyugtatom magam. Mindenben az értékeket kell észrevenni!

szöveg Pálfalvi Dorottya
emtévé